Izvēlne
  • En-Lv

1964 - 1972

Aizsākums
1964

Žans Klods Deko (Jean-Claude Decaux) izgudro jaunu jēdzienu un uzņēmējdarbības modeli – ielu mēbeles – pilsētas sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes, kuras finansē izmantojot reklāmas. “JCDecaux” izstrādā jaunu 2 m² reklāmas formātu.
Liona (Francijā) ir pirmā pilsēta, kas izmanto “JCDecaux” uzņemējdarbības modeli.

1971

„JCDecaux“ uzstāda ārtelpu reklāmas stendus Lisabonā. „JCDecaux Portugal“ kļūst par pirmo uzņēmuma filiāli, kurā nerunā franciski.

1966

Divus gadus pēc dibināšanas „JCDecaux“ paplašinās ārpus Francijas robežām un izvieto pirmās sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes Briselē, Beļģijā, kur tiek izveidota uzņēmuma pirmā filiāle.

1967

Uzņēmums izveido galveno mītni Plezīrā, netālu no Parīzes. 50 gadus vēlāk, 2014. gadā, tur strādā jau vairāk kā 700 darbinieku pāri par 100 dažādās profesijās, sākot no reklāmas plakātu sagatavošanai līdz jaunu produktu izpētei un to izstrādei.

1972 - 1982

Inovācijas pilsētām un zīmoliem
1972

„JCDecaux“ izmaina reklāmas konstrukcijas, aizvietojot metāla vides reklāmas konstrukciju pamatnes ar izgaismotām konstrukcijām.
Reklāmas kļūst krāsainākas un gaišākas, tajās var attēlot daudz vairāk detaļu. Vides reklāmā arvien vairāk sāk izmantot fotogrāfijas.

1972

Uzlabojot pilsētvidi un rodoties vēlmei nodrošināt vairāk sabiedrisko pakalpojumu tās iedzīvotājiem, 1972. gadā Parīzes pašvaldība uzsāk sadarbību ar „JCDecaux“, izvietojot uzņēmuma veidotās sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes.

1975

„JCDecaux“ izstrādā jaunas norādes un piedāvā tās pilsētām reizē ar sabiedriskā transporta pieturvietām un pilsētu pašvaldību informācijas stendiem. Vēlāk Francijas varas iestādes šīs norādes pasludina par standartu visā Francijā.

1980

„JCDecaux“ izgudro elektrisko pilsētas informācijas paneli. No šī brīža pilsēta var sniegt lokāli nozīmīgu informāciju iedzīvotājiem tiešsaistē, bez kavēšanās.

1972

„JCDecaux“ izstrādā jaunu produktu -  pilsētu informācijas paneļus. Tas ir stends, kuram vienā pusē redzama aktuālā informācija no pašvaldības, bet otrā – reklāma. Trīs gadus vēlāk uzņēmumā tiek izveidota jauna nodaļa, kas palīdz pašvaldībām radīt kartes un veidot komunikāciju ar savu auditoriju.

1973

„JCDecaux“ ievieš septiņu dienu kampaņu standartu, kas reklāmdevējiem piedāvā lielāku elastību un reklāmas kampaņu efektivitāti.

1976

Tiek izstrādāts "PISA" formāts. Jauns stendu modelis, kas vienā konstrukcijas pusē parāda pilsētas informāciju un reklāmas. Vienlaicīgi „JCDecaux“ rada arī 8 m² vides reklāmas formātu. Šis formāts saglabājas ilgāk par "PISA", kuru pēc 1988. gada aizvieto ar "Senior" formātu.

1980

„JCDecaux“ automātizētās sabiedriskās tualetes vispirms tika uzstādītas Parīzē 1980. un 1981. gadā. Tehnoloģiskais risinājums nodrošina iekārtu pilnīgu tīrību, izmantojot elektrības un ūdens taupīšanas funkciju, kas tajā laikā bija jaunums.

1982 - 1999

Dizains un uzņēmuma attīstība
1982

1982. gadā „JCDecaux“ Hamburgā uzstāda savu reklāmas stendu Vācijā. „JCDecaux“ ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas iegulda Austrumvācijā, parakstot līgumu ar Leipcigas pilsētu. Tas notiek dažus mēnešus pirms valsts apvienošanās 1990. gadā.

1992

Sers Normens Fosters ir pirmais dizaineris, kas „JCDecaux“ izstrādā ielu mēbeļu kolekciju. Līdz šim ar „JCDecaux“ strādājuši vairāk nekā 50 dizaineri. Tostarp arī Mario Bellīni, FIlips Starks un Žans Mišels Vilmots.

1997

Sidnejas pilsēta izvēlas „JCDecaux“ iesniegto piedāvājumu. Pateicoties ciešai sadarbībai ar dizaineri Filipu Koksu un savu konstrukciju apkalpošanas pakalpojumu kvalitātei, uzņēmums uzsāk savu darbību Okeānijā.

1982

„JCDecaux“ komandas izstrādā Murano sabiedriskā transporta pieturvietas nojumes modeli.

1991

„JCDecaux“ ievieš Morris reklāmas kolonnu modeli.

1993

Sanfrancisko ir pirmā pilsēta Amerikā, kas sadarbojas ar „JCDecaux“, uzstādot pirmo personām ratiņkrēslos pieejamo automātisko tualeti.

1998

Vīnes metro tiek uzstādīti informatīvi ekrāni. Šie ir pirmie „JCDecaux“ digitālie stendi.

1999 - 2013

No pretendenta līdz pirmajai vietai pasaulē
1999

„JCDecaux“ iegūst pirmo reklāmu koncesiju un uzstāda sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes Orchard Road ielā, Singapūrā – pilsētā, kurā publiskās vietās bija aizliegts izvietot reklāmas.

2001

„JCDecaux“ tiek iekļauts Parīzes biržā. Lai tam sagatavotos, Grupa iepriekšējā gadā izveido arī mūsdienās pastāvošo pārvaldības modeli: uzraudzības padomi un valdi, kurām katru gadu vadītāji rotē no Žana Fransuā uz Žanu Šarlu Deko un otrādi.

2004

„JCDecaux UK“ sāk apgāzt pieņēmumus par vides reklāmām, papildinot tradicionālas kampaņas ar nestandarta elementiem. 2004. gadā tiek dibināts „JCDecaux Innovate“.

2013

„JCDecaux“ nopērk 85% no „Eurnex“, 1995. gadā dibināta Meksikas uzņēmuma. „JCDecaux“ pievienojas vairāk nekā 500 cilvēku, nostiprinot uzņēmuma pozīciju Čīlē un Argentīnā. Uzņēmums uzsāk darbību vēl septiņās valstīs.

1999

“JCDecaux” iegādājas “Havas Media Communication” ārtelpu komunikācijas nodaļu “Avenir“. Grupa ievieš divas jaunas iespējas – lielo vides reklāmas formātu reklāmas un vides reklāmas uz transportlīdzekļiem.

2003

Lai nodrošinātu labāku pārvietošanos pilsētvidē, "JCDecaux" savam klāstam pievieno jauna veida pakalpojumu: Vīnē, Austrijā tiek uzstādīta pirmā pašapkalpošanās velosipēdu sistēma.

2008

„JCDecaux“ paraksta pirmo līgumu ar Dubaijas Starptautisko lidostu. Vēlāk šajā reģionā tiek noslēgti citi darījumi, un „JCDecaux Middle East“ komanda 2014. gadā sasniedz 250 darbinieku skaitu.

2011

„JCDecaux“ darbojas 56 valstīs un ieņem līderpozīciju vides reklāmas nozarē pasaules mērogā.

2013 - mūsdienas

Interaktivitātes un sadarbības veidošana
2013

Lai veidotu vairāk interaktīvu un iesaistošu kampaņu, „JCDecaux UK“ tiek izveidota jauna nodaļa - „JCDecauxLive“. Jaunā, eksperimentālā nodaļa atklāj visas aktuālāko digitālo risinājumu un stendu iespējas.

2014

„JCDecaux“ iegādājas uzņēmumu „Continental Outdoor Media“. Darbojoties 16 valstīs, „JCDecaux“ kļūst par lielāko vides reklāmas uzņēmumu Āfrikā.

2014

„JCDecaux“ izmanto savu konstrukciju pārklājumu interneta nodrošināšanai pilsētvidē, sadarbojoties ar „Vodafone“, „Huawei“ vai „Alcatel-Lucent“. Amsterdama ir pirmā pilsēta ar vairāk nekā 400 sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēm, kurās ir iespēja pieslēgties WI-FI tīklam.

2013

„JCDecaux“ sāk izvietot ekskluzīvus lielformāta digitālos risinājumus: Vaterlo stacijā (Lielbritānija), Čikāgā, Losandželosas lidostā (LAX).

2015

Sākot ar Parīzi, pilsētās tiek ieviestas viedākas un videi draudzīgākas sabiedriskā transporta pieturvietas. Jaunās nojumes aprīkotas ar saules bateriju paneļiem, apzaļumotiem jumtiem, USB lādētājiem un digitālajiem stendiem, kas sniedz tūlītēju un lokāli nozīmīgu informāciju.

Uzzini vairāk