Menu Contacts
1964 - 1972
Aizsākums
1964

Žans Klods Deko (Jean-Claude Decaux) izgudro jaunu jēdzienu un uzņēmējdarbības modeli – ielu mēbeles – pilsētas sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes, kuras finansē izmantojot reklāmas. “JCDecaux” izstrādā jaunu 2 m² reklāmas formātu.
Liona (Francijā) ir pirmā pilsēta, kas izmanto “JCDecaux” uzņemējdarbības modeli.

1966

Divus gadus pēc dibināšanas „JCDecaux“ izvēršas ārpus Francijas robežām un izvieto pirmās sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes Briselē (Beļģijā), kur tiek izveidota uzņēmuma pirmā filiāle.

1967

Uzņēmums izveido galveno mītni Plezīrā, netālu no Parīzes. 50 gadus vēlāk, 2014. gadā, strādā jau vairāk kā 700 darbinieku un aizpilda vairāk kā 100 dažādu profesiju, sākot no reklāmas plakātu sagatavošanai līdz jaunu produktu izpētei un to izstrādei.

1971

„JCDecaux“ uzstāda ielu mēbeles Lisabonā. „JCDecaux Portugal“ kļūst par pirmo uzņēmuma filiāli, kurā nerunā franciski.

1972 - 1982
Inovācijas pilsētām un zīmoliem
1972

„JCDecaux“ izmaina reklāmas konstrukcijas, aizvietojot metāla vides reklāmas konstrukciju pamatnes ar izgaismotām konstrukcijām.
Reklāmas kļūst krāsainākas un gaišākas, tajās var attēlot daudz vairāk detaļu. Vides reklāmā arvien vairāk sāk izmantot fotogrāfijas.

1972

„JCDecaux“ izstrādā jaunu produktu -  pilsētu informācijas paneļus. Tā ir ielu mēbele, kurai vienā pusē redzama aktuālā informācija no pašvaldības, bet otrā – reklāma. Trīs gadus vēlāk uzņēmumā tiek izveidota jauna nodaļa, kas palīdz pašvaldībām radīt kartes un veidot komunikāciju ar savu auditoriju.

1972

Uzlabojot  pilsētvidi un rodoties vēlmei nodrošināt vairāk sabiedrisko pakalpojumu tās iedzīvotājiem, 1972. gadā Parīzes pašvaldība uzsāk sadarbību ar  „JCDecaux“, izvietojot uzņēmuma veidotās sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes.

1973

„JCDecaux“ ievieš septiņu dienu kampaņu standartu, kas reklāmdevējiem  piedāvā lielāku elastību un reklāmas kampaņu efektivitāti.

1975

„JCDecaux“ izstrādā jaunas norādes un piedāvā tās pilsētām reizē ar sabiedriskā transporta pieturvietām un pilsētu pašvaldību informācijas stendiem. Vēlāk Francijas varas iestādes šīs norādes pasludina par standartu visā Francijā.

1976

Tiek izstrādāts "PISA" formāts. Jauns ielu mēbeļu modelis, kas vienā konstrukcijas pusē parāda pilsētas informāciju un reklāmas. Vienlaicīgi „JCDecaux“ rada  arī 8 m² vides reklāmas formātu. Šis formāts saglabājas ilgāk par "PISA", kuru pēc 1988. gada aizvieto ar "Senior" formātu.

1980

„JCDecaux“ automātizētās sabiedriskās tualetes vispirms tika uzstādītas Parīzē 1980. un 1981. gadā. Tehnoloģiskais risinājums nodrošina iekārtu pilnīgu tīrību, izmantojot elektrības un ūdens taupīšanas funkciju, kas tajā laikā bija jaunums.
 

1980

„JCDecaux“ izgudro elektrisko pilsētas informācijas paneli. No šī brīža pilsēta var sniegt lokāli nozīmīgu informāciju iedzīvotājiem tiešsaitē, bez kavēšanās.

1982 - 1999
Dizains un uzņēmuma attīstība
1982

1982. gadā „JCDecaux“ Hamburgā uzstāda savu pirmo ielu mēbeli Vācijā. „JCDecaux“ ir viens no pirmajiem uzņēmumiem, kas iegulda Austrumvācijā, parakstot līgumu ar Leipcigas pilsētu. Tas notiek dažus mēnešus pirms valsts apvienošanās 1990. gadā.

1982

„JCDecaux“ komandas izstrādā Murano sabiedriskā transporta pieturvietas nojumes modeli.

1991

„JCDecaux“ ievieš Morris reklāmas kolonnu modeli.
 

1992

Sers Normens Fosters ir pirmais dizaineris, kas „JCDecaux“ izstrādā ielu mēbeļu kolekciju. Līdz šim ar „JCDecaux“ strādājuši vairāk nekā 50 dizaineri. Tostarp arī Mario Bellīni, FIlips Starks un Žans Mišels Vilmots.

1993

Sanfrancisko ir pirmā pilsēta Amerikā, kas sadarbojas ar „JCDecaux“, uzstādot pirmo personām ratiņkrēslos pieejamo automātisko tualeti.

1997

Sidnejas pilsēta izvēlas „JCDecaux“ iesniegto piedāvājumu. Pateicoties ciešai sadarbībai ar dizaineri Filipu Koksu un savu konstrukciju apkalpošanas pakalpojumu kvalitātei, uzņēmums uzsāk savu darbību Okeānijā.
 

1998

Vīnes metro tiek uzstādīti informatīvi ekrāni. Pirmie „JCDecaux“ digitālie stendi.

1999 - 2013
No pretendenta līdz pirmajai vietai pasaulē
1999

„JCDecaux“ iegūst pirmo reklāmu koncesiju un uzstāda sabiedriskā transporta pieturvietu nojumes Orchard Road ielā, Singapūrā – pilsētā, kurā publiskās vietās bija aizliegts izvietot reklāmas.

1999

“JCDecaux” iegādājas “Havas Media Communication” ārtelpu komunikācijas nodaļu “Avenir“. Grupa ievieš divas jaunas iespējas – lielo vides reklāmas formātu reklāmas un vides reklāmas uz transportlīdzekļiem.

2001

„JCDecaux“ tiek iekļauts Parīzes biržā. Lai tam sagatavotos, Grupa iepriekšējajā gadā izveido arī mūsdienās pastāvošo pārvaldības modeli: uzraudzības padomi un valdi, kurām katru gadu vadītāji rotē no Žana Fransuā uz Žanu Šarlu Deko un otrādi.

2003

Lai nodrošinātu labāku pārvietietošanos pilsētvidē, „JCDecaux“  savam klāstam pievieno jauna veida pakalpojumu. Austrijā, Vīnē, tiek uzstādīta pirmā pašapkalpošanās velosipēdu sistēma.

2004

„JCDecaux UK“ sāk apgāzt pieņēmumus par vides reklāmām, papildinot tradicionālas kampaņas ar nestandarta elementiem. 2004. gadā tiek dibināts „JCDecaux Innovate“.

2008

„JCDecaux“ paraksta pirmo līgumu ar Dubaijas Starptautisko lidostu. Vēlāk šajā reģionā tiek noslēgti citi darījumi, un „JCDecaux Middle East“ (Tuvie Austrumi) komanda 2014. gadā sasniedz 250 darbinieku skaitu.

2011

„JCDecaux“ darbojas 56 valstīs un ieņem līderpozīciju vides reklāmas nozarē pasaules mērogā.

2013

„JCDecaux“ nopērk 85% no „Eurnex“, 1995. gadā dibināta Meksikas uzņēmuma. „JCDecaux“ pievienojas vairāk nekā 500 cilvēku, nostiprinot uzņēmuma pozīciju Čīlē un Argentīnā. Uzņēmums uzsāk darbību vēl septiņās valstīs.

2013 - mūsdienas
Interaktivitātes un sadarbības veidošana
2013

Lai veidotu vairāk interaktīvu un iesaistošu kampaņu, „JCDecaux UK“ tiek izveidota jauna nodaļa- „JCDecauxLive“. Jaunā, eksperimentālā nodaļa atklāj visas aktuālāko digitālo risinājmu un stendu iespējas.

2013

„JCDecaux“ sāk izvietot ekskluzīvus lielformāta digitālos risinājumus: Vaterlo stacijā (Lielbritānija), Čikāgā, Losandželosas lidostā (LAX).

2014

„JCDecaux“ izmanto savu konstrukciju pārklājumu interneta nodrošināšanai pilsētvidē, sadarbojoties ar „Vodafone“, „Huawei“ vai „Alcatel-Lucent“.Amsterdama ir pirmā pilsēta ar vairāk nekā 400 sabiedriskā transporta pieturvietu nojumēm, kurās ir iespēja pieslēgties wi-fi tīklam.

2014

„JCDecaux“ iegādājas uzņēmumu „Continental Outdoor Media“. Darbojoties 16 valstīs, „JCDecaux“ kļūst par lielāko vides reklāmas uzņēmumu Āfrikā.

2015

Sākot ar Parīzi, pilsētās tiek ieviestas viedākas un videi draudzīgākas sabiedriskā transporta pieturvietas. Jaunās nojumes aprīkotas ar saules bateriju paneļiem, apzaļumotiem jumtiem, USB lādētājiem un digitālajiem stendiem, kas sniedz tūlītēju un lokāli nozīmīgu informāciju.

Uzzini vairāk

Pilsētai & Pilsētniekiem